Seřízení klešťáku Peaktech PM2118

 Stala se mi taková nepěkná věc, krapet se mi zmagnetoval DC klešťák PM2118 (nebo se omylem podařilo rozhodit seřízení, to bohužel nevím). Každý DC klešťák se musí nějakým způsobem vynulovat, protože okolní magnetická pole, zmagnetování klešťáku samotného, etc. PM2118 se nuluje při každém zapnutí, tedy pokud po zapnutí pípne jednou. Pokud pípne třikrát, znamená to, že magnetické pole je příliš velké a klešťák se jaksi nenuluje, v mém případě tam vězelo cca 0.5A. Když jsem klešťákem protáhla externí proud a potlačila tím offset pod 300mA, pak po zapnutí pípnul jen jednou a vynuloval se, pochopitelně na nesmysl. Řekněme, že toto je neakceptovatelný stav. Přístroj jsem rozebrala a zjistila, že uvnitř nejsou žádné trimry, tedy seřízení se musí provádět softwarově, zbývá zjistit jak. 

Přístroj má volič funkcí, tlačítko F/NCV a HOLD, čili to bude nějaká kombinace zapínání a tlačítek. Upřímně řečeno, hrála jsem si s tím dlouho a do seřizovacího režimu jsem se dostala čistě náhodou a bohužel nevím jak, nicméně myslím si, že to chce při zapínání držet tlačítko HOLD, krátce stisknout F/NCV při zvolené funkci měření proudu a teprve poté pustit tlačítko HOLD, ovšem jistá si nejsem a protože se mi podařilo vyřešit problém, nechci to dál dráždit. Jakmile se dostanete do seřizovacího režimu, je to poměrně intuitivní. Na displayi bliká hodnota, kterou máte zařízení přivést. Mezi kroky přepínáte pomocí tlačítka F/NCV a vlastní seřízení provedete krátkým stiskem tlačítka HOLD. Na výběr máte 0A DC, 30A DC, 300A DC, 30A AC a 300A AC a patrně byste měli seřídit všechny kroky. Já ale seřídila pouze 0A DC a seřizovací režim spěšně opustila. Následně jsem zkontrolovala zda klešťák neměří nesmysly a i takto spěšně provedené seřízení sedělo, 0A DC zřejmě nastavuje toliko offset. Podstatné je, že po tomto zásahu klešťák po zapnutí pípne jen jednou a vynuluje si DC proudový rozsah, čehož bylo dosáhnout. Předpokládám, že seřízení ostatních funkcí přístroje se dělá obdobně, jen při zapínání přepnete volič funkce na příslušnou funkci. No a pochopitelně budete potřebovat kalibrátor.

Komentáře